Wat is buitenreclame en waarom is én blijft het effectief?
Buitenreclame, letterlijk vertaald, is reclame voor buiten. Je ziet het meer dan je denkt! Of je nu loopt door een winkelstraat, rijdt over een industrieterrein of langs het voetbalveld staat, het is overal aanwezig.
In deze digitale wereld is het lastig om op te vallen. Adverteren via social media is allang niet nieuw meer. Naast digitaal aanwezig zijn, blijft het van belang om ook fysiek zichtbaar te zijn. Buitenreclame speelt hier een belangrijke rol in. In deze blog nemen wij je mee en vertellen wij je alles over:Waarom moet je buitenreclame inzetten?
Met buitenreclame is het mogelijk om grote groepen te bereiken. De meeste mensen leggen dagelijks dezelfde route af, van en naar werk of school. Door hen onderweg te bereiken, blijft je merk beter in het geheugen van deze mensen ‘plakken’. Mensen nemen in korte tijd onbewust je logo in zich op, met als resultaat dat zij aan jou denken wanneer zij je dienst of product nodig hebben. Buitenreclame kan ook voor gemiddeld 1,8% tot 3,5% meer omzet zorgen!Extra naamsbekendheid onder brede doelgroep
Met buitenreclame genereer je extra naamsbekendheid. Je blijft beter in de top of mind van klanten, waardoor zij jou sneller opzoeken. Ook mensen die nog nooit van jou of jouw merk hebben gehoord, leren je zo kennen.Geen last van ad-blockers
Veel mensen maken gebruik van ad-blockers op internet, waardoor online reclames niet te zien zijn. Met buitenreclame heb je dat probleem niet.Minder irritant
Buitenreclame wordt over het algemeen als minder irritant ervaren dan televisie- of social mediareclames. Het is een vorm van reclame die al dusdanig lang in het straatbeeld aanwezig is, dat het geaccepteerd is.Koppeling tussen buitenreclame en online media
Door op je buitenreclame QR-codes of een speciale URL te plaatsen, kan je jouw doelgroep makkelijker naar de website krijgen. Hierdoor koppel je op een simpele manier buitenreclame met jouw online kanalen. Een ander voordeel van deze koppeling is dat je het websiteverkeer afkomstig van jouw buitenreclame kunt meten. Resultaten zijn hierdoor beter ook meetbaar!Klanten komen sneller naar je toe
Als je een stoepbord of beachflag op de stoep voor je pand zet, weten klanten je makkelijker te vinden. Je stimuleert hen binnen te stappen en een aankoop te doen.Welke soorten buitenreclame zijn er?
Veelvoorkomende voorbeelden van buitenreclame zijn een vlag met een logo van een bedrijf, een poster in een bushokje en banners bij een bouwplaats. Het is allemaal buitenreclame. Toch is er nog veel meer reclame dan dat je nu waarschijnlijk kan bedenken, zoals:
- Auto- en vrachtwagenreclame
- Gevelreclame
- Reclamestand
- Lichtmastreclame
- Abri’s
- (Wild)plakplaatsen
- Stadionreclame
- Busreclame
Waar moet je op letten bij de aanschaf van buitenreclame?
Als je buitenreclame in gaat zetten om je producten of diensten te promoten, zijn er een aantal dingen waar je op moet letten:Wat is de boodschap?
Wat is de boodschap waarmee je jouw doelgroep wilt bereiken? Wil je dat jouw doelgroep een bepaalde actie onderneemt nadat zij jouw reclame zien?Wie is de doelgroep?
Wat spreekt jouw doelgroep aan? Wat vinden ze leuk? Waar bevindt je doelgroep zich?Gaat jouw doelgroep dagelijks met de bus of pakken zij de auto?
Welke buitenreclame is geschikt?
Een winkel komt een heel eind met een stoepbord of beachflag voor de winkel. Een bedrijf heeft meer baat bij gevel- of autoreclame. Welke buitenreclame geschikt is voor jou, ligt aan je omgeving. Als je een rondje loopt door de winkelstraat of over het bedrijventerrein, zie je genoeg voorbeelden. Ook adviseren wij je hier graag in.Waar wordt de buitenreclame geplaatst?
Je kan de buitenreclame vlakbij je bedrijf plaatsen om lokaal te promoten (stoepborden, vlaggen of gevelreclame) of juist ver weg om een breder publiek aan te trekken (abri’s, plakplaatsen, stadionreclame).Wat mag de buitenreclame kosten?
Welke ruimte heb jij in je marketingbudget? Ook voor een klein budget is buitenreclame mogelijk!Wat kost buitenreclame?
Buitenreclame kan heel veel kosten, maar ook heel weinig. Het is maar net wat jouw budget toelaat. Adverteren op een billboard langs de drukste snelweg van Nederland is flink duurder dan sandwichborden in de stad.Een voorbeeld: een beachflag kost rond de €100,-, adverteren op een billboard langs de snelweg kan al snel in de duizenden euro's lopen.
Ook kan je ervoor kiezen om een externe designer aan het werk te zetten, maar je kan ook je medewerkers inschakelen. Je kan hier je eigen afweging in maken. We zetten de voor- en nadelen op een rij:
Externe designer | Eigen medewerker | ||
---|---|---|---|
Voordelen | Nadelen | Voordelen | Nadelen |
Relevante opleiding | Langer proces door controles | Kent het bedrijf | Minder kennis van design en de psychologie erachter |
Kijkt met een frisse blik naar je bedrijf |
Relatief duur | Korte lijnen | Gaat ten koste van eigen taken |
Weet wat mogelijk is binnen de gestelde kaders |
Goedkoop | Minder kennis van drukwerk |
|
Kent de vervolgstappen (zoals drukwerk) |
Hoe zoek je de juiste partner voor je buitenreclame?
Wil je jouw bedrijf of merk in de spotlights zetten met buitenreclame? Dan heb je een partner nodig. Een goede partner:- heeft alles onder één dak;
- denkt met je mee;
- ontzorgt;
- is snel.
Bij ons bent aan het juiste adres. Al ruim 35 jaar is VKF Renzel de expert op het gebied van presentatie. En daar hoort ook buitenreclame bij.
Ons standaard assortiment omvat stoepborden, vlaggen en meer. Doordat wij beschikken over onze eigen productiemogelijkheden, is maatwerk mogelijk! Naast onze productie kunnen wij ook zorgen voor je banners, posters en grafische vormgeving.
De VKF Renzel Group heeft meerdere dochterbedrijven, waaronder BPG GmbH. Deze firma verzorgt belettering van auto’s, vrachtwagens en bussen. Ook hebben we ons eigen grafische dienstverlening: renzel.agentur GmbH. We hebben alles onder één dak! Neem contact met ons op voor al je vragen over buitenreclame.