Wat is digital signage?
Digital signage is een moderne vorm van communicatie. Via beeldschermen wordt informatie overgedragen aan het publiek. Op elke plaats en tijd is het mogelijk.
Digital signage wordt vaak gebruikt als synoniem voor het gebruik van multimedia op de POS (Point of Sale). Digital signage kan ook bestaan uit elektronische verkeersborden, deurborden en grootschalige projecties. De focus van digital signage ligt op netwerken centraal besturen om informatie of advertenties weer te geven, bijvoorbeeld op schermen.
Andere termen voor digital signage zijn ook wel ‘elektronische verkoopbevordering’ en ‘digitale reclame’.
Elektronische verkooppromotie omvat alle oplossingen op het gebied van verkoopbevordering met behulp van multimedia-apparaten (schermen, computers, geluidsinstallaties). Digital signage is goed te combineren met ‘gewone’ reclame. Het gebruik van bijvoorbeeld producten als verlichte letters en schijnwerpers kan ondersteund worden met beeldschermen. Een goede combinatie is ook de koppeling van digitale displays met brochurestandaards.
Digital signage is dan ook digitale reclame in de breedste zin van het woord. De term omvat niet alleen de hier genoemde soorten POS-activiteiten, maar ook alle soorten multimedia-reclame.