Arena-principe


Het arena-principe is min of meer ontstaan op het gebied van visuele merchandising voor retailers. Het gaat vooral om de productstructuur en de productpresentatie, waarbij de hoogte van de verschillende schappen een doorslaggevende factor is. Het principe is er op gericht dat de klant in staat moet zijn om vanaf de ingang de gehele winkel te kunnen overzien.
 
Om het arena-principe te laten werken, moeten schappen die zich bij en in de directe nabijheid van de hoofdingang bevinden altijd lager zijn dan alle andere schappen daarachter. Dit principe zet zich door tot aan de schappen of stellingen die zich het dichts bij of aan de achterwand bevinden en dus het hoogst zijn. De hoogte van de schappen neemt toe hoe meer men de winkel of zaak inloopt, waardoor het "arena-effect" dus tot wasdom komt. Zo kunnen producten die zich verder van de klant af bevinden toch in beeld van de klant komen en de belangstelling wekken.

Menu sluiten

Toon producten
VKF Renzel gebruikt cookies om haar website gebruiksvriendelijker en persoonlijker te maken. Door gebruik te maken van deze site of door op ”OK” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies. Klik hier om cookies te weigeren.

Contact

Live-Chat


Vragen? Start een chat.

Service hotline


+31 (0) 315 65 99 99

ma-do: 08:00 - 17:00 uur
vrij: 08:00 - 16:30 uur

E-Mail


Neem nu contact met ons op

verkoop@vkf-renzel.nl

Naar het contactformulier »

WhatsApp


VKF Renzel NL

WhatsApp actief op werkdagen
van 09:00 - 16:00 uur

Waarschuwing!

Het spijt ons, maar uw huidige browser wordt niet ondersteund ...

VKF Renzel B.V.
Naar boven