POS marketing


Bij POS marketing gaat het om verkoopbevorderende maatregelen die direct worden uitgevoerd op het verkooppunt, daar waar de klant contact heeft met de producten en een aankoopbeslissing wordt genomen. Aangezien de meeste aankoopbeslissingen op het verkooppunt worden genomen is POS-marketing dus erg belangrijk, als we praten over verkoopbevordering.
 
Een typerend en wijdverbreid voorbeeld van POS marketing is het afspelen van reclame- of productvideo's. Hiertoe worden schermen (mediaplayers) in de directe omgeving van het product geplaatst, waarbij er promotiefilmpjes worden afgespeeld, waarin de klant verleid wordt met de kenmerken, de voordelen en de diverse toepassingen van het product.
 
Andere belangrijke reclamemiddelen zijn posters, displays, standaards of plafondhangers, die visueel de aandacht moeten vestigen op de noodzaak en de voordelen van het product. Bovendien is het ontwerp en de totale inrichting van de verkoopzone een sleutelfactor voor een succesvolle POS marketing. En naast het zichtbare zijn onzichtbare middelen als prijsbepaling, routing en secundaire plaatsingen ook niet onbelangrijk. Dit laatste kan namelijk ook leiden tot meer spontane aankopen (bijv. Me-too-producten).

Menu sluiten

Toon producten
VKF Renzel gebruikt cookies om haar website gebruiksvriendelijker en persoonlijker te maken. Door gebruik te maken van deze site of door op ”OK” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies. Klik hier om cookies te weigeren.

Contact

Live-Chat


Vragen? Start een chat.

Service hotline


+31 (0) 315 65 99 99

ma-do: 08:00 - 17:00 uur
vrij: 08:00 - 16:30 uur

E-Mail


Neem nu contact met ons op

verkoop@vkf-renzel.nl

Naar het contactformulier »

WhatsApp


VKF Renzel NL

WhatsApp actief op werkdagen
van 09:00 - 16:00 uur

Waarschuwing!

Het spijt ons, maar uw huidige browser wordt niet ondersteund ...

VKF Renzel B.V.
Naar boven