Digital Signage 



De term 'Digital Signage' betekent precies vertaald 'digitale bewegwijzering' en verwijst naar het gebruik van digitale media in publieke en openbare ruimtes. De technische implementatie gebeurt meestal op grote schermen en projectoren. Digitale bewegwijzering wordt voornamelijk gebruikt op drukke plaatsen en verkeersknooppunten, zoals openbare pleinen, treinstations of luchthavens.

Inmiddels wordt dit medium ook in winkels gebruikt als aanvullende informatiebron of voor reclamedoeleinden. Een voorbeeld hiervan is een monitor in een boekenwinkel, die afwisselend actuele informatie over de dienstregeling, nieuwsartikelen en bestseller-advertenties weergeeft.

Het grote voordeel van Digitale Signage ligt in de dynamiek: de weergegeven inhoud kan op elk moment worden verandert of aangepast. Zo kunnen bijvoorbeeld op verschillende tijdstippen meerdere - afgestemd op de doelgroep -  gerichte advertenties of zelfs complete reclameboodschappen worden weergegeven. Op een luchthaven bijvoorbeeld verschijnen in de vroege ochtenduren eerst reclames voor pakkettoeristen op een monitor en vervolgens aanbiedingen die zijn afgestemd op de behoeften van zakenreizigers. Indien nodig kan diezelfde monitor ook worden gebruikt als een wegwijzer of om de meest recente vertragingen van vluchten aan te geven.


Naar Digital Signage in onze webshop »
 
Menu sluiten
Naar boven