☆ ☆ ☆          U W   P R E S E N T A T I E   I S   O N Z E   S P E C I A L I S A T I E          ☆ ☆ ☆

Waarschuwing!

Het spijt ons, maar uw huidige browser wordt niet ondersteund. Kies een andere browser.

Veelgestelde vragen

Aanpassingen vanwege corona

Ja, wij zijn momenteel gewoon via de bekende kanalen te bereiken: telefonisch, per mail, via LiveChat, WhatsApp en de social media kanalen.
Onze webshop is 24/7 geopend. Online bestellen kan dus gewoon altijd en op ieder moment.

Die kans is aanwezig. Doorgaans gaan de meeste bestellingen bij ons op tijd de deur uit. Momenteel kost het onze transporteurs erg veel moeite om bestellingen, vanwege de toenemende drukte, tijdig te bezorgen. Wanneer er spoed is bij uw bestelling, geef dit dan alstublieft zo vroeg mogelijk aan ons door. Wij kijken dan samen met u naar een oplossing. Bijvoorbeeld versturen per express-zending.

Bestellen

Dit kan op verschillende manieren.
Aan de rechterkant op elke artikelpagina kunt u, na eventueel eerst invullen van het gewenste aantal, klikken op de button 'In het winkelmandje »' (zie afbeelding). Er opent zich vervolgens een nieuw venster waarbij u kunt kiezen tussen 'Verder winkelen' of 'Winkelmandje tonen'. Wanneer u voor de laatste optie kiest kunt u uw bestelling verder afronden: eventueel nog gegevens invullen en de betaling voldoen.

Wanneer u iets wilt bestellen dat u al eens eerder heeft besteld, waarbij het artikelnummer of de artikelnummers bij u bekend zijn, dan kiest u voor 'Direct bestellen'. Deze optie vindt u helemaal rechts in de menubalk of linksboven in de footer (de op elke pagina terugkerende voettekst). Door hierop te klikken, opent zich een invulvenster waar direct artikelnummers en aantallen ingevuld kunnen worden. Ook door meteen rechtsboven op het 'Winkelmandje' te klikken, wordt u stap voor stap verder begeleid om een (eerste) bestelling te kunnen plaatsen.
Artikelpagina_winkelmandje
Gelijk rechts naast de zoekbalk staat de knop 'Inloggen'.
Wanneer u hier met de muis over heen gaat, verschijnt een nieuw venster met de button 'inloggen'. Onder deze button staat de link 'Nieuwe klant? Nu registreren' (zie afbeelding). Klik hier op. Er verschijnt nu een invulformulier.

Door hier, in ieder geval, de verplichte velden (met een *) in te vullen en vervolgens onderaan te klikken op 'Nieuw bij VKF Renzel' heeft u een klantaccount aangemaakt.

Vanaf nu kunt u heel gemakkelijk bij ons online bestellen.
Als bijkomend voordeel heeft u vanaf heden altijd toegang en inzage in uw bestelgeschiedenis. Handig voor eventuele herhaal-bestellingen.

Wanneer u eenmaal bij ons op de website ingelogd bent, zal 'inloggen' rechts naast de zoekbalk veranderd zijn in 'Mijn account' .

 
Homepage_inloggen
Wanneer u iets wilt bestellen dat u al eens eerder heeft besteld, waarbij artikelnummers al bij u bekend zijn, dan kiest u voor 'Direct bestellen'.
Deze optie vindt u helemaal rechts in de menubalk (zie afbeelding) of linksboven in de footer - de op elke pagina terugkerende voettekst.

Door hierop te klikken opent zich een invulvenster waar direct artikelnummers en aantallen ingevuld kunnen worden. Na invulling kunnen de gekozen artikelen en hun aantallen ook meteen in het winkelmandje geplaatst worden. Betaalmethode kiezen, bevestigen en klaar!
Homepage_direct-bestellen
U kunt onder 'Mijn account' heel eenvoudig bepaalde gegevens wijzigen.
U dient hiervoor natuurlijk wel op onze website ingelogd te zijn.

Klik op 'Mijn account' direct rechts naast de zoekbalk. Op de pagina die zich vervolgens opent, kunt u in het menu links onder andere kiezen voor 'Wachtwoord wijzigen', 'Factuuradres' of 'Afleveradres' (zie afbeelding). Hier zijn de meest voor de hand liggende (persoonlijke) gegevens te vinden en te wijzigen.
 
Inloggen_mijn-account
Zolang u de bestelling nog niet hebt afgerond of bevestigd met een betaling, dan kunt u te allen tijde heen en weer navigeren om wijzigingen in uw bestelling te doen. Denk hierbij aan het aanpassen van gegevens en/of aantallen of het toevoegen of verwijderen van artikelen.

Wanneer de bestelling uiteindelijk al geplaatst en betaald is, ligt dit wat genuanceerder. In dat geval vragen wij u meteen contact met ons op te nemen. Het liefst per mail. In deze mail, voorzien van uw NAW-gegevens en het 6-cijferige bestelnummer, geeft u duidelijk aan wat de bestelwijzigingen zijn. Onze orderverwerking zal dit verzoek dan oppakken en het gevraagde in uw bestelling aanpassen.
Alle genoemde productprijzen in onze webshop zijn exclusief BTW.
Op elke artikelpagina wordt aan de rechterkant onder de genoemde prijs - tussen haakjes ( ) - alsnog de inclusiefprijs per stuk of verpakkingseenheid vermeld. 
Het kan voorkomen dat het niet lukt om te bestellen en dat is erg vervelend.
Dit kan verschillende redenen hebben:
  1. U bent niet doorverwezen naar de betaalomgeving. U heeft ook geen bevestigingsmail gekregen en er is niets van uw rekening afgeschreven.
  2. U bent niet doorverwezen naar de betaalomgeving, maar werd automatisch teruggeleid naar onze homepage. U heeft geen bevestigingsmail gekregen en er is niets van uw rekening afgeschreven.
  3. U bent niet doorverwezen naar de betaalomgeving, maar kreeg een pagina te zien met ‘Bedankt voor uw bestelling’. U heeft geen bevestigingsmail gekregen en er is niets van uw rekening afgeschreven.
  4. U heeft betaald, maar nooit een bevestigingsmail gekregen. Er is wel geld van uw rekening afgeschreven.

     

Wat kunt u doen?

Situatie 1, 2 en 3:
U kunt probleemloos uw bestelling opnieuw plaatsen. Vaak lukt het een tweede keer wel. Bestellingen worden bij ons pas verwerkt nadat de betaling bij ons binnen is. Het zal dan ook niet dubbel afgeschreven worden.

Wij raden aan uw winkelmandje leeg te maken en de browser opnieuw op te starten. Dit zorgt voor een reset. U kunt ook een andere browser proberen.

Situatie 4:
Heeft u al betaald, maar heeft u geen bevestigingsmail gekregen? Controleer uw SPAM-folder. Mocht u na een dag nog geen bericht hebben gehad, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

Een andere situatie?
Neem contact met ons op, wij helpen u graag.

 

Wat als het probleem zich blijft voordoen:

Wanneer u het een tweede of misschien wel een derde keer geprobeerd heeft en het probleem blijft zich voordoen, vragen wij u om meteen met ons contact op te nemen. Wij helpen u graag!
  • Stuur ons een mail: verkoop@vkf-renzel.nl
    Vermeld hierin het probleem, uw gegevens en het bestelde product.
  • Neem telefonisch contact met ons op: +31 (0) 315 65 99 99 
Ja hoor, een Belgisch BTW-nummer kan gewoon gebruikt worden, mits deze uiteraard (nog) geldig is.

Wanneer u bij het invullen van uw gegevens in het invulveld [ Land ] kiest voor België, dan zal NL in het grijze blokje links in het invulveld  [ Btw-nummer ] automatisch veranderen in BE. Deze landcode hoeft u dus niet meer in te vullen voorafgaand aan de cijfers van uw BTW-nummer. 

Houd er rekening mee dat uw BTW-nummer achteraf nog door ons gecontroleerd wordt. Wanneer uw BTW-nummer niet geldig of onjuist is voor grensoverschreidende verzending hoort u dit per omgaande van ons. Het BTW-bedrag dient dan alsnog te worden betaald.

Betalen

Op dit moment kunt u op 4 manieren betalen:

iDeal
• U wordt verder geleid naar een pagina waar u kunt kiezen voor direct betalen via uw mobiel bankieren-app of voor betalen via uw eigen bankomgeving.

PayPal
• U wordt verder geleid naar een pagina waar u kunt betalen via PayPal. U keert vervolgens terug om de bestelling te controleren. Pas na controle wordt uw betaling via PayPal gedaan.

creditcard of Bancontact
• U wordt verder geleid naar een pagina waar u kunt kiezen voor betalen via: MasterCard, Visa, Bancontact (België), Maestro of V PAY.

per factuur
• Hiervoor kiest u wanneer u niet kunt betalen middels één van de eerder genoemde opties. U ontvangt van ons een orderbevestiging met de betalingscondities of een vooruitbetalingsfactuur.
Betalen_betaalmethode
Wij maken met onze website / webshop gebruik van een beveiligde internetomgeving. Met een SSL (Secure Socket Layer) certificaat worden transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. U kunt een veilige SSL internetverbinding herkennen aan twee kenmerken (zie afbeelding):

1. een gesloten slotje of het woord „Veilig“ in de browser
2. de url begint met https, bijvoorbeeld: https://www.vkf-renzel.nl

Wanneer u bij ons een bestelling plaatst en bijvoorbeeld kiest om te betalen met iDEAL / creditcard / Mister Cash of Bancontact, dan wordt u automatisch doorgeleid naar de beveiligde betaalomgeving van bijvoorbeeld Multisafepay of uw eigen beveiligde bankomgeving, om daar de online betaling direct te kunnen voldoen.
Homepage_beveiligd-internetten
Wanneer u voor de eerste keer bij ons een bestelling plaatst, dient u deze in principe vooraf te betalen. In overleg met ons is altijd te bekijken of achteraf betalen eventueel mogelijk is. Wanneer u vervolgens vaker bij ons bestelt zal dit, na een eventuele kredietwaardigheidscheck van onze kant uit, zeker mogelijk zijn.
De factuur wordt naar het door u opgegeven mailadres verstuurd, nadat de order door ons is verzonden. 

Verzenden

Wij rekenen € 15,50 verzendkosten, ongeacht de hoeveelheid artikelen en het volume van uw bestelling.
Wij zijn een Business-to-Business bedrijf en doorgaans worden de meeste producten rechtstreeks verzonden vanuit het magazijn van ons moederbedrijf in Isselburg (Duitsland). Aangezien wij om die reden dan ook eenduidig moeten zijn, hanteren wij een vaste prijs voor het verzenden.
Bij bestellingen boven de € 700,- wordt er franco huis geleverd.

Houd er ook rekening mee, dat bij een bestelling met een orderwaarde die lager ligt dan € 30,-, er ook een kleinordertoeslag bij komt van € 5,-.
Om de verzendkosten, dan wel de kleinordertoeslag te besparen, is er de mogelijkheid dat u de bestelling zelf bij ons (in Dinxperlo of Isselburg) komt afhalen.
De bestelling dan graag per mail naar ons toesturen (verkoop@vkf-renzel.nl), want bij een online bestelling worden de verzendkosten al automatisch berekend.
De levertijd van uw bestelling is afhankelijk van de te bestellen artikelen. Bij het bestellen van meerdere artikelen zal de levertijd gebaseerd worden op het artikel waar de langste levertijd op zit. In overleg is er de mogelijkheid om in zo'n geval over te gaan tot een deellevering. Houd er wel rekening mee dat er dan 2x verzendkosten in rekening worden gebracht.

Op elke artikelpagina ziet u onder de prijs van het artikel - in het groen - de levertijd vermeld staan. De mogelijke aanduidingen kunnen hier zijn: 1 - 4 dagen, 5 - 7 dagen, 8 - 12 dagen, 2 - 3 weken, 3 - 4 weken, 4 - 6 weken en naar de levertijd vragen. Het gaat hier altijd om werkdagen (ma-vr). Bij de berekening van levertijden worden zaterdagen, zondagen en feestdagen niet meegenomen.

De genoemde levertijden in onze webshop zijn niet realtime. Doordat het voorraden betreft in ons internationale magazijn, bestaat de kans dat een artikel inmiddels uitverkocht is, maar dat dit (nog) niet meteen in de webshop wordt weergegeven.
 
Bij sommige producten hebt u te maken met een toeslag voor de levering. Dit heeft vaak te maken met de lengte en/of grootte van het product. Om oversized producten te verzenden, moeten wij gebruik maken van andere vormen van transport dan we normaal doen. U herkent de toeslagen aan de iconen bij het product of in het winkelmandje.

De volgende toeslagen berekenen wij bij te grote / te lange producten:
€ 15,50  - standaard verzendkosten (vanaf € 700,00 franco huis)
€ 25,50  - oversized producten
€ 75,50  - volumineuze producten
€175,00 - volumineuze producten XXL

Deze kosten (met uitzondering van de standaard verzendkosten) worden ook berekend als uw productwaarde meer dan € 700,00 is. 

Bij bestellingen met een productwaarde onder de € 30,00 berekenen wij € 5,00 kleinordertoeslag.

Alle prijzen zijn exclusief BTW.

standaard verzendkosten
€ 15,50

oversized producten
€ 25,50

volumineuze producten
€ 75,50

volumineuze producten XXL
€ 175,00

Retourneren

Een product kan te allen tijde niet aan uw wensen voldoen, beschadigd zijn, een verkeerde maatvoering hebben of gewoonweg niet het juiste artikel zijn dat u heeft besteld. In dat geval heeft u alle recht om dit artikel aan ons te retourneren.
Graag in zo'n geval ALTIJD eerst telefonisch contact met ons opnemen: +31 (0) 315 65 99 99

Onze mensen van de verkoop zullen dan samen met u kijken, wat in uw geval de juiste gang van zaken is. Er zal u een RMA-formulier * toegezonden worden met daarop een RMA-code *. In de meeste gevallen zal u gevraagd worden om het bewuste artikel of product, zo goed als dat gaat, weer zoveel mogelijk in te pakken in de originele verpakking. Vervolgens deze dan, duidelijk zichtbaar voorzien van de RMA-code, door uzelf aan ons te retourneren.

Bij ontvangst van het geretourneerde artikel zullen wij het artikel ook beoordelen op het door u aangegeven mankement of de retourreden. In de meeste gevallen zal 90% van het betaalde bedrag aan u gecrediteerd worden.


RMA = Return Merchandise Authorization / Retourneren Met Autorisatie
Afhankelijk van de reden van het terugzenden, zal in de meeste gevallen 90% van de productwaarde aan u gecrediteerd worden.
 

Producten en diensten

Veel van onze producten in het assortiment worden gemaakt van duurzame materialen.
Wij gebruiken hernieuwbare of natuurlijke grondstoffen, maar ook gerecycled materiaal als grondstof voor nieuwe producten.

Onderstaande 3 groepen met duurzame producten worden in de diverse catalogi, flyers en in de webshop aangeduid met een kenmerkende picto (zie afbeelding):

• RENA: bio-kunststof │ kunststoffen op natuurlijke basis │ papier │ hout
• Natuurlijk verpakt: natuurlijk presenteren om het aantal (om)verpakkingen sterk te reduceren
• RECYCLED: producten van gerecyclede kunststoffen (ook recyclaten uit afvalsystemen)
Duurzaam_3-icons
Nee, wij hebben geen fysieke winkel.
Wij hebben in ons filiaal in Dinxperlo wel een kleine showroom, waar we enkele honderden wat kleinere producten hebben tentoongesteld. Op afspraak is onze showroom tijdens kantooruren te bezoeken.

Beter nog is het om een bezoekje te brengen aan onze showroom in Isselburg (Duitsland, 10 min. reisafstand van Dinxperlo), vlakbij ons hoofdkantoor.

Op meer dan 800 m² tentoonstellingsruimte draait daar alles om verkoopbevordering, winkel- en bedrijfsinrichting en beursstands. Het is natuurlijk het mooiste om onze showroom live te bezoeken. Mocht dat niet lukken is er altijd nog de mogelijkheid een virtuele rondleiding te maken.
Showroom-en-verkoop-fotogalerij-4-4
Ja, u heeft de mogelijkheid om uw bestelling zelf bij ons (in Dinxperlo of Isselburg) te komen afhalen. In zo'n geval graag de bestelling per mail naar ons toesturen (verkoop@vkf-renzel.nl), want bij een online bestelling worden er automatisch verzendkosten in rekening gebracht.
Ja dat kan. Op uw verzoek kan er een afspraak gemaakt en ingepland worden met een van onze adviseurs.
Ja, die mogelijkheid is er. Samples, dan wel zichtexemplaren, worden door ons wel berekend. Indien deze binnen 2 weken en in originele staat en verpakking retour gezonden worden, ontvangt u een creditnota van 90% van de productwaarde (verzendkosten dus niet inbegrepen).

Om een zichtexemplaar te ontvangen, kunt u een mail sturen naar verkoop@vkf-renzel.nl onder vermelding van uw gegevens en het gewenste artikel.

Drukwerk

U kunt onze druk- en aanleverspecificaties vinden op een speciaal ingerichte pagina hiervoor.

Bekijk druk- en aanleverspecificaties

 
  
      

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op!

Live Chat »    Contactformulier »    Mail ons »    Bel ons »       
   
Menu sluiten

Toon producten
Naar boven