De toekomst van verkoopbevordering: trends en voorspellingen
10.01.2025
De wereld van verkoopbevordering is voortdurend in beweging. Klanten worden steeds kritischer en hebben hogere verwachtingen. De trends laten duidelijk zien dat personalisatie, digitalisering en duurzaamheid centraal staan in de huidige marketinguitingen. Van maatwerk POS materiaal dat naadloos aansluit op de unieke behoeften van klanten, tot digitale displays die interactieve ervaringen bieden - de mogelijkheden zijn eindeloos. Tegelijkertijd groeit de behoefte naar milieuvriendelijke alternatieven om de impact op het milieu te verminderen.
In dit blog duiken we dieper in de nieuwste trends en ontwikkelingen en laten we zien hoe jij je kan voorbereiden op de toekomst. Met duurzame en innovatieve oplossingen kun je jouw klanten niet alleen overtuigen, maar laat je ook een blijvende indruk achter.
De wereld van verkoopbevordering is voortdurend in beweging. Klanten worden steeds kritischer en hebben hogere verwachtingen. De trends laten duidelijk zien dat personalisatie, digitalisering en duurzaamheid centraal staan in de huidige marketinguitingen. Van maatwerk POS materiaal dat naadloos aansluit op de unieke behoeften van klanten, tot digitale displays die interactieve ervaringen bieden - de mogelijkheden zijn eindeloos. Tegelijkertijd groeit de behoefte naar milieuvriendelijke alternatieven om de impact op het milieu te verminderen.
In dit blog duiken we dieper in de nieuwste trends en ontwikkelingen en laten we zien hoe jij je kan voorbereiden op de toekomst. Met duurzame en innovatieve oplossingen kun je jouw klanten niet alleen overtuigen, maar laat je ook een blijvende indruk achter.
Duurzaamheid
Personalisatie
Digitalisering
Duurzaam POS materiaal
De trend om duurzaam te ondernemen is al geruime tijd gaande en zal zich alleen maar verder blijven ontwikkelen. Dit geldt ook op het gebied van de marketing en POS-uitingen voor bedrijven. Maar hoe kan je dat het beste aanpakken? Veel marketingmateriaal heeft namelijk een tijdelijk karakter en wordt doorgaans maar voor een kortere tijd op de winkelvloer gebruikt.
Met dat gegeven worden veel producten ontwikkeld waarbij de duurzaamheidsgedachten meestal niet voorop staan. Gelukkig is er in de afgelopen jaren veel vooruitgang geboekt op dit gebied en is het aanbod van milieuvriendelijke oplossingen flink uitgebreid.
Met dat gegeven worden veel producten ontwikkeld waarbij de duurzaamheidsgedachten meestal niet voorop staan. Gelukkig is er in de afgelopen jaren veel vooruitgang geboekt op dit gebied en is het aanbod van milieuvriendelijke oplossingen flink uitgebreid.
VKF Renzel en duurzaamheid
Ook bij ons vind je een uitgebreid aanbod van producten waarbij gebruik is gemaakt van natuurlijke, duurzame grondstoffen. We zetten ons in voor de bescherming van het milieu door hulpbronnen te sparen en afval te minimaliseren en recyclen. Onze duurzame producten herken je aan de verschillende productlabels.Renzel Nature
Producten met dit label bestaan grotendeels uit natuurlijke, hernieuwbare grondstoffen. Minder milieuvriendelijke grondstoffen worden op deze manier vervangen. Naast klassieke materialen zoals hout of papier wordt er voortdurend onderzoek gedaan naar nieuwe materialen. Denk hierbij aan alternatieven zoals biologisch afbreekbare kunststoffen, materialen die worden gewonnen uit reststromen of textiel op basis van plantaardige vezels.Gerecycled materiaal
Als dit label bij producten staat, worden ze vervaardigd uit gerecycled plastic of materialen die afkomstig zijn van oude producten. Door plastic afval en andere afgedankte materialen een tweede leven te geven, verminderen we de hoeveelheid afval én besparen we op het gebruik van nieuwe grondstoffen.Natuurlijke presentatie
De producten met dit label zijn speciaal ontworpen om het gebruik van overtollig verpakkingsmateriaal aanzienlijk te beperken. Door zorgvuldig na te denken over het ontwerp en de functionaliteit van verpakkingen wordt onnodig materiaalgebruik vermeden.Personalisatie - oplossingen op maat
Hoe meer uitingen, hoe moeilijker het is om de aandacht te trekken van de klant. Welke aanpak gebruik jij? Wij zien de laatste jaren dat steeds meer bedrijven proberen op te vallen in de massa door het inzetten van gepersonaliseerd POS materiaal. De verwachtingen zijn dat personalisatie in de verkoopbevordering alleen maar belangrijker wordt.
POS materiaal staat voor Point Of Sale. Dit kunnen bijvoorbeeld producten zijn zoals posters, banners of vlaggen. Deze materialen worden gebruikt om producten in de spotlight te zetten. Stel je loopt voorbij een winkel en er staat geen stoepbord buiten, zou jij de winkel ingaan? Of loop je door omdat de winkel jou niet is opgevallen? Dat verschil is de kracht van POS materiaal: klanten verleiden om over te gaan tot een aankoop, of zoals in dit geval om de winkel binnen te stappen.
Gepersonaliseerd POS materiaal
Het doel van POS materiaal is om te zorgen dat de klant zich bewust wordt van jouw bedrijf of product en dat hij gestimuleerd wordt om over te gaan tot een aankoop. Wij bieden inmiddels al ruim 30.000 verkoopbevorderende producten aan in ons assortiment. Van klassieke displays en promotionele stands tot innovatieve digitale oplossingen.Hoewel ons assortiment erg uitgebreid is, begrijpen we dat elke klant unieke wensen en doelen heeft. Daarom bieden we ook maatwerk oplossingen aan. Met maatwerk heb je de vrijheid om POS materiaal te creëren dat perfect aansluit bij jouw bedrijf of product. Dit betekent niet alleen een betere merkherkenning, maar ook een grotere impact op jouw potentiële klanten. Dankzij eigen productie en onze jarenlange ervaring in maatwerk zijn wij de perfecte partner voor jouw gepersonaliseerde POS materiaal.
Prijswinnende POS displays
De afgelopen jaren hebben wij al vele POS displays ontworpen. Met een aantal daarvan zijn we zelfs in de prijzen gevallen. Zo hebben we voor de Bacardi Breezer display een bronzen superstar ontvangen en heeft ons Mercedes-Benz display zowaar een zilveren onderscheiding toegewezen gekregen. Een display is zelfs zo uniek dat het niet één, maar twee keer bekroond is met een award: namelijk onze POS cooler.Betrouwbare POS partner
Als ervaren fabrikant van POS materialen bieden wij de mogelijkheid om bijna elk product volledig aan te passen aan jouw wensen. Met 40 jaar ervaring in de branche en een internationaal netwerk zijn wij jouw betrouwbare partner. Heb je interesse in een maatwerkoplossing? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag om jouw visie werkelijkheid te maken!De kracht van digitale communicatie
Als laatste trend in dit rijtje mag natuurlijk de toenemende digitalisering niet ontbreken. Digitale communicatie is niet meer weg te denken uit ons leven en zo ook niet op het gebied van verkoopbevordering. Met digitale reclame kan je namelijk in een relatief kort tijdsbestek de klant informeren en enthousiasmeren over jouw dienst of product.
Digitale reclame, ook wel digital signage genoemd, is een moderne vorm van communicatie. Met de inzet van beeldschermen wordt informatie overgedragen aan het publiek, dit is op elke plaats en elk tijdstip mogelijk.
De voordelen van digital signage
De inzet van digital signage biedt jouw én je klanten talloze voordelen:- met deze moderne technologie kan je informatie op een visueel aantrekkelijke en dynamische manier presenteren
- het is mogelijk om interactieve communicatie met je klanten te hebben
- je kan snel en flexibel informatie uitwisselen
- het heeft een hoge entertainmentwaarde
Digitale communicatie maakt het mogelijk om jouw boodschap op een aantrekkelijke en interactieve manier over te brengen, terwijl je klanten voorziet van relevante en actuele informatie. Of het nu gaat om het verbeteren van de winkelervaring, het verhogen van de betrokkenheid of het presenteren van nieuwe producten op professionele wijze, digital signage biedt veel voordelen.
Digital signage in de praktijk
Digital signage is ook steeds vaker in de openbare ruimte te vinden. Dit zijn vaak drukbezochte locaties zoals winkelcentra, treinstations of luchthavens. Dan is het extra handig dat de reclame inhoud eenvoudig aan te passen is. Combineer je reclameboodschap bijvoorbeeld met actuele weersvoorspellingen, nieuwsfeiten of evenementsinformatie om de aandacht van toeschouwers te vergroten, in tegenstelling tot statische reclamedisplays.
De toekomst: AI-gestuurde inhoud?
Digitale communicatie bevindt zich in een fase van constante nieuwe ontwikkelingen en belooft voor de toekomst nog veel mogelijkheden. Met de opkomst van nieuwe technologieën zoals kunstmatige intelligentie (AI) en augmented reality (AR) zal de manier waarop bedrijven informatie overbrengen en marketingstrategieën uitvoeren, voortdurend blijven veranderen.De moderne oplossing bij VKF
Digital signage is meer dan alleen een scherm: het is een veelzijdige en effectieve technologie voor communicatie en het vergroten van de merkbekendheid. Ontdek ons assortiment digital signage en vind jouw moderne oplossing bij VKF Renzel.Duurzaam, gepersonaliseerd en gedigitaliseerd
De toekomst van verkoopbevordering is duurzaam, persoonlijk en digitaal. Door bewust te kiezen voor POS materiaal dat aansluit bij deze waarden, laat je niet alleen zien dat jouw bedrijf met de tijd meegaat, maar maak je ook een blijvende indruk op je klanten.Met onze jarenlange ervaring zijn wij jouw ideal partner op het gebied van verkoopbevordering. Of je nu kiest voor duurzame displays, uniek maatwerk of innovatieve digital signage, wij helpen je graag om jouw visie te realiseren. Neem contact met ons op en ontdek wat wij voor jouw kunnen betekenen.